03.16 Környezet

Mitől nyílnak a virágok? Mitől pattannak ki a rügyek?

A környezet megfigyelésére alkalmas ez az időszak, mindenütt megfigyelhetjük a tavasz jeleit. Két hetes projektben dolgozzuk fel ezt a témát, ahol a gyermek megfigyeléseket, gyűjtőmunkát végez, feldolgozza, rendszerezi az ismereteket különböző játékokkal, a végén saját maga  adja meg a választ a kérdésre. A probléma adott, engedjük, hogy a gyermek maga keresse meg a választ a kérdésre.

Élménygyűjtés

A napirendünkbe mindenképp be kell iktatni a levegőzést! Aki családi házban lakik, annak könnyű dolga van, a saját kertjében teheti meg napi megfigyeléseket, de a város kellő közepén is izgalmas lehet egy ilyen séta: - Nézzük meg, hogy az utcánkban találunk-e virágzó fát, rügyező bokrot, virágot?

  • Meg is számolhatjuk, csoportosíthatjuk stb.
  • Kiválaszthatunk egy fát vagy egy bokrot, amit folyamatosan megfigyelünk

Otthon beszéljük meg, mit láttunk? Aminek nem tudjuk a nevét, azt megkereshetjük közösen a növényhatározó alkalmazásban. Ügyesebbek térképet is készíthetnek emlékezetből, merre jártunk, berajzolva a megfigyelt növényeket. Ez azért is jó, mert folyamatosan meg tudják figyelni ezeket a növényeket, a térképen maguk bejegyezhetik a változásokat /rajzokkal, jelekkel/.

Gyűjtőmunka:

Tavaszi virágok képei, virágos szalvéták, virágokkal kapcsolatos könyvek, /növényhatározó, kertészkedéssel foglalkozó könyvek stb./ Ezeket rakjuk a gyermek szobájába, alakítsunk ki egy kis sarkot, ahova összerakhatja a gyűjteményeket. Ez azért is fontos, mert szem előtt van, gyakran rendezgeti, nézegeti stb. 


 
Gyermekkuckó
Az oldalt a Webnode működteti
Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el