03.19. Csütörtök
1. Mese
Még mindig Só mese - ma az öreg király szerepébe bújunk, úgy meséljük a mesét. Miért is van erre szükség? Egyre jobban elmélyül a gyermekben a mese cselekménye. Felfedezi az összefüggéseket, megérti a mondanivalót. Mi is az igazi célunk? Az, hogy saját maga vonja le a mese tanulságát, kicsit bújjon bele a szereplők bőrébe. Ezzel is fejlesztjük a szövegértést. /Mennyit küszködik vele sok iskolás./ Sokszor minél többet és többet akarunk nyújtani a gyereknek, s nem vesszük észre, hogy nincs ide elmélyedni bizonyos dolgokban. Nem sikerül felfedezni az alapvető összefüggéseket, nem talál rá a lényegre...
Megint egy apró jelképpel éreztetjük, hogy az öreg király bőrébe bújtunk. /Korona; "palást". bot - ki mit talál ki/
Mese szövege:
2. Rajzolás, festés
A rajzolás mindennapos tevékenység a gyermek életében. Erre természetesen mindig biztosítani kell a megfelelő helyet, eszközöket. A témát az élmények adják. Kétféle témát ajánlhatunk:
- Rügyező, virágzó fák, sétálunk az udvaron, a ház körül..., Ébredező természet
- Kedvenc tavaszi virágom
Technikák ajánlása: /hadd válassza meg a gyermek maga/ rajzolás ill. festés.
Fontos szabály, hogy a "művet" nem szabad leszólni! Negatív kritikával ellátni. Ez romboló hatású, rögtön elmegy a kedve a rajzolástól. Egészen más az Építő kritika, az ösztönzés! Ilyenkor is dicsérettel indítunk, de adunk ötleteket a továbbfejlesztéshez. /Pld. használj nyugodtan élénkebb színeket! Nem gondolod, hogy a hátteret is ki lehetne színezni? stb./ A fantázia, kreativitás fejlesztése a célunk!
Egy szép fotó, festmény elhelyezése a térben, ösztönzőleg hat. Nem arra kell bíztatni, hogy lemásolja, hanem arra, hogy "alkosson"! A gyerekrajz csodálatos, egyedi alkotás!

3. Környezet
A gyűjtögetett képeket, szalvétákat lehet csoportosítani, osztályozni. Ha van arra lehetőség, el lehetne ültetni két virágpalántát. (cserépbe). Ezeket a virágokat aztán mindennap neki kellene gondoznia. Azért jó, ha kétfélét tudunk ültetni, mert összehasonlításokat lehet végezni. A kis kertbe a tavaszi kerti munkákba be lehet fogni. Nagyon jó, ha kijelölünk, elkülönítünk egy kis sarkot a veteményesben. Azt mindig ő gondozhatja. Így a gyakorlatban is tapasztalhatja, hogy mire van szüksége a növénynek a fejlődéshez. A napi séta során ne felejtsük el megnézni a már ismert bokrot, fát, történt-e vele valami. Kiválaszthat a közelben magának egy fát, elnevezheti - ez Andris fája! Ezután nap mint nap ezen figyelheti meg a változásokat!