03.23

1. MESE: A só magyar népmesét már nagyon sokoldalúan "tálaltuk" a múlt héten. Ezen a héten pedig a drámajáték eszközeivel próbáljuk feldolgozni, elmélyíteni. Elég nehéz feladat két - három személyre szabott drámajátékot alkalmazni ez a tevékenység nagyobb csapatban sokkal élvezetesebb. No de megkíséreljük a lehetetlent!!
Most a gyermekünket bátorítsuk, hogy bújjon a királylány illetve az öreg király bőrébe. Így játszunk el egy-egy kiragadott jelenetet /pld. megkérdezi az öreg király a lányait; sírva bolyong a királylány az erdőben; az öreg király látogatása a palotában stb./
Szabály! Nincs betanult szöveg! Természetesen az más, ha már megjegyezte a megfelelő szófordulatokat, párbeszédeket. Nagyon fontos, hogy egyedül próbálja magát kifejezni. /Emlékeztetésként elmesélhetjük újból a mesét, mielőtt feldolgozzuk/
2. Környezet megszerettetése
Tavaszi témánk kérdésére még nem biztos, hogy megkaptuk a választ - mitől is változik meg a természet ilyen hirtelen? Ez sorozatos megfigyeléseket igényelt. A héten hideget, lehűlést jelez a meteorológia. Vajon hogy viselkednek a növények? Miben változott meg az időjárás stb.?
Az ismereteket rendszerezni kell. Ez a hét a feldolgozás időszaka. Készítsünk virág memória játékot! Akinek van otthon nyomtatója, az 2 példányban kinyomtathatja az alábbi virág képeket. A kivágást, ragasztást már a gyerekek készíthetik. Egy régi dobozt szétvágunk, arra ragasztva a virágképeket, kész is a memóriánk. Játék közben a gyerekek megtanulják a különböző virág neveket, fejlődik memóriájuk.
